L'Ajuntament de Malla analitza l'estudi previ al traçat de desdoblament de la R3
L'Estat preveu velocitats de fins a 160km/h entre Centelles i Vic amb el desdoblament de l'R3
• Per a l'Ajuntament, la millor opció és aprofitar la línia que ja existeix perquè té una menor afectació mediambiental
• L'Ajuntament adverteix de les afectacions i molèsties que tindria per a la qualitat de vida i mediambientals d'un dels traçats proposats són molt grans
L'Estat espanyol ha posat en exposició pública dues propostes per portar a terme el desdoblament de la línia R3 entre les estacions de Centelles i Vic, a Osona. De fet, el treball tècnic dibuixa dues alternatives. Una –que és la preferida pel govern de l'Estat– inclou una modificació de traçat en un tram de 7,1 quilòmetres des de la sortida nord de l'estació de Balenyà-Tona-Seva fins a l'inici de la recta d'arribada a Vic. Aquesta opció permetrà reduir el temps del viatge, però suposarà una major afectació negativa en el territori, sobretot en el municipi de Malla.
En canvi, sobre la taula també hi ha una segona alternativa que es dissenya amb una velocitat màxima de 120 quilòmetres per hora i que seguiria el traçat actual.
Cal remarcar, que la primera opció, tindrà una major afectació al municipi de Malla perquè canviar el traçat i no continuar amb l'actual suposarà una major afectació acústica i mediambiental en el territori. De fet, aquesta proposta de traçat suposarà perdre uns camps de conreu molt valorats i un major percentatge d'expropiació.
L'Ajuntament de Malla ja ha començat els tràmits per generar els informes i expedients a presentar i poder rebatre el traçat que ara mateix hi ha com a prioritari. L'Ajuntament reclama que es treballi amb voluntat de consens amb els municipis, entitats i agents socials, econòmics, veïnals i mediambientals del territori.