La Diputació ofereix una xerrada sobre prevenció de frau en les compres
Va tenir lloc el 7 de novembre, a la Sala de la Columna.
Sota el títol "Que no ens enredin!", el Servei de Consum de la Diputació de Barcelona va fer una xerrada el 7 de novembre, a la Sala de la Columna, sobre la prevenció de fraus en les compres fora d'establiments físics. L'entrada era gratuïta i l'activitat estava pensada per parlar sobre fraus digitals i presencials, estafes i ofertes enganyoses i sobre el dret al desestiment en les compres.
La ponent va recomanar assegurar-se que l'empresa amb qui es fa la transacció és seriosa. I pel que fa a les ofertes temptadores de viatges a preus sospitosament baixos i descomptes molt grans, sovint rebudes mitjançant el correu electrònic, és preferible evitar donar el nom ni cap dada personal, especialment, el compte bancari. Cal revisar bé l'origen de l'empresa perquè moltes vegades els estafadors copien els logos i l'estètica d'organitzacions conegudes, com els bancs.
Respecte al dret al desestiment, la ponent va explicar que està totalment acollit per la llei catalana i l'europea. Per tant, si l'empresa on es fa la transacció és Europea, es pot lluitar el desestiment. En canvi, si és de fora de la Unió Europea, és gairebé impossible recuperar els diners o recuperar el producte.
I per últim, va recordar que les vendes a domicili estan prohibides. Per tant, si es produeix un intent de venda a casa, pot denunciar-se.