Canvis del Servei de Teleassistència de la Mancomunitat

Dimecres, 7 de juliol de 2021 a les 00:00

A Malla hi ha un total d'11 persones beneficiàries d’aquest servei prestat per la Diputació de Barcelona en cooperació amb els Ajuntaments i la Mancomunitat.

El Servei de Teleassistència de la Mancomunitat ha incorporat des del passat mes de maig una sèrie de canvis amb l’objectiu de garantir l’accessibilitat universal per esdevenir un servei amb molta més cobertura i sense barreres

El servei, que consta principalment d’un aparell connectat les 24 hores del dia a una central d'alarmes per avisar en cas d'emergència, així com amb altres dispositius per garantir la seguretat de les persones beneficiàries i amb visites domiciliàries de professionals, pot donar ara una atenció específica a la soledat i/o aïllament, al deteriorament cognitiu, la dependència, la discapacitat i a les persones cuidadores. 

Els canvis venen acompanyats també d’una important innovació tecnològica i d’un augment significatiu dels productes de tecnologia complementaria que han de garantir la seguretat de la persona, a la llar o fora d’aquesta.

A més, es faran projectes pilots per incorporar nous col·lectius al servei com persones amb malaltia mental i/o persones amb síndrome de Down.

Per tal d'accedir a aquest servei, la ciutadania s'ha de dirigir als Serveis socials municipals on es valorarà la situació de necessitat de cada persona.

Darrera actualització: 07.07.2021 | 11:39